Feb 2, 2009

Apa kata mereka...


From blogger Jedyoong.com

A traditional spa probably doesn’t get as authentic as this.

Set amid lush greenery. The spa soothed my mind and body. It was definitely better than treatments in hotels or spas located in town.

I felt like I was in Bali — wrapped in a batik sarong in a 3 meter x 2 meter room, lying on a wooden bench with sweet herbal steam blowing onto my skin from below and more from a corner, listening to traditional melodies of gamelan piped through the ceiling as reddish lighting added a dreamlike tinge to the experience.

After about 20 minutes, you are exfoliated with a salt scrub before going in for another 10 minutes.

Then you “cool off” while sipping warm herbal tea in the lounge. A white lace curtain covers the arched entrance, separating me from the garden. As I lazed on the chair, waiting for my body temperature to normalise, I felt like Alice in Wonderland.......

Note from Nusantara Homestay : Jed, thanks for your compliment.

1 comment:

Fadhzli Wahab said...

Assalamualaikum Kakra,
Saya Dr. Nik Nor Asiah dari KL, masih ingat lagi ke? Salah seorang pelanggan Kakra yang berkunjung dengan group doktor-doktor dari USM. Apapun bila terlihat blog Nusantara terpanggil saya mencatitkan sesuatu dalam Blog Nusantara Herbal Spa ni. Saya dah merantau ke banyak tempat samada dalam dalam atau luar Negara namun Spa Nusantara still the best. Kemana sahaja saya pergi sudah pasti saya akan mencuba spa di negara tersebut tapi tak best macam Spa Nusantara. Ianya benar-benar Spa Kesihatan yang menenangkan, nyaman dan 'relaxing'.
Tahniah Kakra kerana mampu create sesuatu yang ada identiti sendiri dan sukar dilupakan. Keep it up. Insyallah saya kan ke KB (USM)lagi bulan depan. Sudah pasti tak lepas peluang untuk ke Nusantara Spa.